Timmerhus och förråd

Jag vill gärna ha ett litet timmerhus på tomten. Det behöver inte alls vara särskilt stort, det viktiga är att den är mysig och fin. Jag tror inte att det kan vara så svårt att bygga ett litet timmerhus eller en liten timmerstuga själv om man köper en timmerhus byggsats och monterar huset efter ritning.
 
Timmerhuset ska självklart vara röd och vitmålad så att det ser svenskt och klassiskt ut.
Timmerhus byggsats
Precis så här vill jag att det ska se ut
Timmerstuga byggsats
Klassiskt rödmålat timmerhus
Timmerstuga byggsats
Mysig liten timmerstuga i skogen
 
En timmerstuga byggsats behöver inte vara orimligt dyrt. Man sparar ju pengar på att bygga huset själv också så det blir inte jättedyrt. Även om jag inte klarar av att bygga hela huset på egen hand så kan jag göra så mycket som möjligt för att hålla kostnaden nere.
 
Sedan beror det ju helt på vilken storlek man vill ha på huset. Ett litet hus kostar ju naturligtvis betydligt mindre och det är enklare att bygga. Storleken på huset är egentligen det första man bör tänka på när man ska köpa en byggsats. Har man tillräckligt stor tomt så att huset får plats? Vad ska man använda huset till? Det är väldigt onödigt att bygga ett hus som är för stort. Tänk på att det kan vara ett ganska stort projekt att bygga ett hus även om man har köpt en byggsats. Det är bättre att bygga ett litet hus som blir klart än att köpa ett stort hus som aldrig blir färdigt.
 
För mer information om småhus, se: Byggsatshuset - Småhus byggsats
 
 
 
Det som möjligtvis skulle kunna dra iväg lite rent ekonomsikt är själva inredningen men det är så kul att inreda så att det blir fint i huset så det får man räkna med helt enkelt, det är det värt tycker jag. Det är ju ändå inredningen som gör att det blir trevligt att vistas i stugan.
 
Timrad stuga byggsats går att köpa på byggmax till ett rimligt pris.
 
Det finns även möjlighet att köpa förråd byggsats och eftersom ett förråd är så små så går det mycket snabbt att bygga ett förråd och det går säkert att fixa på en helg om man är två personer. Ett extra förråd har nog alla behov av. Det är märkligt hur lite utrymme man har och hur lite plats man har för alla grejer. Det blir bara mindre och mindre plats hela tiden eftersom man skaffar nya grejer hela tiden. Det är dags att börja rensa lite i de förråd man har så att man får lite mer plats känner jag. Men det här med att kasta grejer är inte riktigt min grej. Man blir lite nostalgisk när man ska slänga saker och sen tänker jag att man kanske får användning av grejerna i framtiden men det är ju inte särskilt ofta om man ska vara helt ärlig.
 
 

Kommentera här: